De beste remedie tegen jetlag? Vlieg met een private jet! Een jetlag is het verschijnsel dat mensen ervaren wanneer zij per vliegtuig door meer dan drie tijdzones reizen. Het lichaam raakt in de war, u voelt zich vermoeid, u heeft een verminderde eetlust en uw concentratie lijdt onder dit alles.

Reizigers zijn het er over eens dat een langere dag overbruggen gemakkelijker is dan een ingekorte dag. Reizen naar het westen is daarmee gemakkelijker, vandaar de uitdrukking: ‘West best, east beast’.

Een groot deel van de problemen voorkomt u door uw reisschema naar uw hand te zetten en stress weg te nemen. Precies dat is mogelijk wanneer u uw eigen vliegtuig ter beschikking heeft.

 

7 tips om een jetlag te vermijden

 

1. Bepaal een optimaal reisschema. Zorg er bijvoorbeeld voor om met daglicht aan te komen op de plaats van bestemming.

2. Voorkom stress. Reizigers in privévliegtuigen slaan hier een grote slag: geen lange wachtrijen of gesleep met koffers, maar een vlotte en prettige reiservaring.

3. Zet uw horloge zodra u aan boord gaat op de tijd van de plaats van bestemming.

4. Drink tijdens de vlucht voldoende om dehydratie tegen te gaan. Combineer een glas alcohol met een glas water.

5. Maak gebruik van de mogelijkheden aan boord van een privéjet om eventueel wat extra uren slaap te pakken. Dit gaat gemakkelijker dan in een regulier vliegtuig.

6. Zorg na aankomst voor voldoende beweging. Een wandeling in de buitenlucht of even een uurtje fitness is een lichamelijke oppepper.

7. Probeer zo snel mogelijk mee te gaan in de nieuwe tijdzone door op de daar gebruikelijke tijden te eten en te slapen. Heeft u toch last van een verminderde eetlust? Neem in ieder geval gedurende de eerste dag steeds kleine beetjes te eten zodat uw energie op peil blijft en drink voldoende.

Gerelateerd: Hoe bijzonder is een private jet eigenlijk?

 


 

Blijf op de hoogte

Als eerste relevante nieuwsitems in uw inbox ontvangen? Laat hieronder uw e-mailadres achter en ontvang maandelijks de nieuwsbrief:

Een moment geduld aub.